אם תחשבו על זה טוב, תגלו שאת כל מודעות הפרסום שאתם מפרסמים בעיתונים ובמגזינים זורקים בסופו של דבר לפח האשפה.
הקוראים, שהם בעצם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, מדפדפים בעיתון, מציצים במודעה ובמקרה הטוב אפילו מעלים חיוך מהקריאייטיב המוצלח שלכם. לאחר מכן הם פשוט עוברים לעמודים הבאים עד שהעיתון מסתיים ונזרק לפח.
כן כן, אותה מודעה שהשקעתם בה שעות רבות של עבודה, לילות שלמים של קפאין ופקטים של סיגריות בנסיון למצוא את הניסוח הנכון שיגרום לכמה שיותר אנשים להסתכל במודעה… ואז לזרוק אותה.
מתסכל, לא?
אז איך תצליחו לגרום לצרכנים לשמור את הפרסום שעבדתם עליו כל כך קשה, ולהיחשף למסר השיווקי שלכם במשך יותר מכמה שניות בודדות?
יש סוד פשוט, ורציתי לגלות לכם אותו בפוסט הזה.
הסוד הוא להביא ללקוחות ערך אמיתי.
לספק ערך אמיתי זה אומר לתת להם להרגיש את ההבטחה הפרסומית בצורה מוחשית ככל האפשר. אל תבטיחו הבטחות ריקות שאין מאחויהן שום דבר. תנו ללקוח להרגיש את ההבטחה שלכם, תנו לו לראות שהמוצר שלכם באמת עוזר לו, שהוא באמת שווה את הכסף.
הרעיון הזה עומד מאחורי רוב פעילויות הקד”מ, והוא זה שמבדיל אותן מקמפיין פרסומי רגיל שרק מפזר הבטחות מעל דפי העיתון.
אביא לכם דוגמא: כשהבעלים של אחת מסוכנויות פורשה רצה להגיע ללקוחות חדשים, הוא לא הסתפק בהבטחה מעל דפי העיתון ש”המכונית היוקרתית שתקנו אצלי תראה עליכם בול”. במקום זה, הוא יזם פעילות שיווקית באמצעות דיוור ישיר מתוחכם מאוד, שלא רק פיזר הבטחות חסרות כל שחר אלא קיים את ההבטחות האלו אחת לאחת. אותה סוכנות לקחה מכונית פורש אמיתית וצילמה אותה על רקע הבתים הפרטיים של כמה מלקוחותיה הפוטנציאלים, ולאחר מכן שלשלה להם את התמונה בדואר.
זו לא עוד הבטחה, זה המימוש שלה.
(לקריאת הסיפור המלא: http://booot.co.il/direct_mail_porchse/)
עוד דוגמא אפשר לראות מפעילות דיוור ישיר שעשתה חברת המכוניות יונדאי לכבוד חג המולד. במקום לשלוח עץ ריחני לרכב – יונדאי שלחו רכב ריחני לעץ! זה לא רק גימיק שיווקי אלא הרבה מעבר, כיוון שמוצר הקד”מ שיונדאי שלחה היה מוצר שימושי. הצרכנים נהנו להשתמש בו ויונדאי נהנתה מחשיפה ארוכה למסר השיווקי שלה.
(לקריאת הסיפור המלא - http://booot.co.il/hyundai_scented_car/)
עוד מהלך מדהים אפשר לראות בהפקה של חברת המכוניות שברולט. כדי לקדם את הרכב החדש שלה שברולט לא הסתפקה בהבטחה פרסומית שכדאי להחליף את הרכב הישן באחד חדש יותר, אלא העבירה את ההבטחה הזאת בצורה הכי מוחשית שאפשר. כך הלקוחות הרויחו ערך אמיתי ושברולט זכתה לחשיפה רבה הרבה יותר מאשר סתם פרסום מודעה בעיתון.
(לסיפור המלא: http://booot.co.il/chev_winwin_guerill/)
יש אינספור דרכים נוספות לקידום מכירות מהסוג הזה: מתקין מזגנים יעשה בשכל אם הוא יחלק ללקוחותיו מחזיק כוסות שאפשר לתלות על המזגן ברכב במקום סתם מגנט פרסומי.
על אותו רעיון - קוסמטיקאית יכולה לשלוח מראת כיס ממותגת שתשמש את הלקוחה שלה בנסיעות מחוץ לבית, וטכנאי מחשבים יכול לספק לקוחות שלו פד ממותג לעכבר.
כל מוצרי הקד”מ הללו מעבירים בדיוק את אותו מסר כמו במודעת עיתון, אבל במקום להיזרק לפח הם נשמרים ומשרתים את הלקוח לאורך זמן וכמובן מגבירים את החשיפה שלו למסר השיווקי שלכם.
בהצלחה!
מקווה שנהנתם!
שוקי מן, מנכ"ל בועות - ייעוץ, מיתוג ושיווק קריאטיבי לעסקים
054-6949258 www.booot.co.il